Cinemaniac се премести на НОВ адрес!
След 60 секунди, ще бъдете автоматично пренасочени към http://blog.elfglade.com/
НЕ Е ПРОСТО НОВ ОБЛИК! Тези, които ме четат, за да не правите излишно трафик (дразнещо е) - сменете адреса ми във вашия блогрол!
Благодаря!

Thursday, July 31, 2008

»©« Stargate



Преди няколко дни, Диана заговори за любими филми, в които искаме да влезем... така, подобно на хлапето от Последният екшън герой. Това беше поредната блог игра, в която аз (не) взех косвено участие. Но все пак ми направи впечатление, кои филми посочи тя. Един от тях особено. Точно този, може би първи убер култов дело на Роланд Емерих. И познайте какво, въпреки мащабната история, този път не е предвиден краят на света. Слава Богу!
Старгейт (Stargate) - Звездната порта, класика в жанра. Една супер успешна научна фантастика, която съм гледал повече от необходимото. Подобно на предния си пост, за Дони Браско, това филмче е гледано неприличен брой пъти благодарение на свежарската Диема+, телевизията която има определен брой филмчета, които върти като за световно. Но това пък от своя страна си има и плюсове (плюс, плюс, Диема плюс). Маса филми, любими, съм ги гледал десетки пъти именно поради факта, че кабеларката ги пуска често. След като са добри филмчета, що да не ги науча наизуст.

Кърт Ръсел, Джеймс Спейдър, Алексис Круз и Джимон Хонсу (все още непопулярен на масите) в едно приключение отвъд представите ни за нормалното и обективно съществуващото. За тези, които обичат звездните теории и са готови да се впуснат в приключение с неизвестен край - това е вашият филм. Всичко започва с едни разкопки, в размирните година на XX век. Африка, пирамидите, Гиза... Години по-късно, блестящия учен, уви... игнориран от всеки, получава поле за изява в една секретна лаборатория. Тъй като умът му е ненадминат и той може да мисли извън границите на нормалното, се стига до едно ефектно преминаване през Старгейт и достигане до един паралелен свят.
Сблъсък с нейтивите, друга цивилизация, различна от нашата, което от своя страна води хем до желание за научен труд, хем и борба за оцеляване. Приятна роля на Спейдър, много ми е симпатичен. Сериозната военна подстрижка на Кърт Ръсел и свръх строгата му физиономия, за миг дори не ни позволява да се усмихнем, когато той е в кадър. Опиянителния поглед на неизвестния Алексис Круз, в ролята на Скаара - лошият, накратко.

Духът е приключенски, историята е интересна, а ефектите са също доста добри, като за 1994-та. Знам, че след успеха на филмчето излиза сериал, който е доста разточен. Винаги съм бил привърженик на пълнометражните ленти, по една или друга причина. Основно, защото краят се очаква, било то след час, два или три. Има една изпипаност на историята, без разводняване. Затова и сериала не ми е фаворит, но нямам нищо против. Не е точно провал. За сметка на това пък, Старгейт филмът е една класическа реализация на добър фантастичен сценарий. Браво на Дийн Девлин за списването му, както и за режисурата и помощта на Роланд Емерих върху този скрипт. Пак ми се догледа. Мисля, че минаха 4 или 5 години от последното гледане на Старгейт. Сладък филм, някой път ще се приспя с него, така ми се струва.

3 comments:

Anonymous said...

Когато бях дете - 5-6 годишна и нагоре до към 10,
често оставах да спя в приятелско семейство,
в което живеят,
и до ден днешен,
най-добрите ми приятели "Том и Аника".
Изчаквахме възрастните да заспят и започваше "Голямото фантазиране", често украсявано с бродене, по покривите, терасите и подземията на квартала, хванали в ръце фенерчета.
На тоя филм, ние сме му писали сценария - "Старгейт", имам пред вид! :)))))))
Режисирахме "Гамера",
един друг вълнуващ за времето си филм.
Колко сме чакали и молили извън-земните да дойдат, поне за малко, ей така да си полафим или да ни поразходят из галактиката...
Днес чета, това което си написал и си мисля:
Трябва ли човек да ходи толкова далеч,
където и да е това място :"На друга планета",
за да се натресе на същите шибани проблеми в общуването между съществата.
И на същите несъвършенства на социалния ред,
като опит да се организират повече от две същества,
да живеят някак заедно!
Не благодаря!
Когато бях дете им през ум не ми минаваше, че има абсолютно "Зло" и че можеш да се натресеш на него, дори ако се отзовеш на друга планета.
Така е...,
децата си мислят, че понеже са добронамерени и светът е неминуемо такъв към тях.
Но това е друга тема...

Сега - към ден днешен,
предпочитам "Пътеводител на галактическия стопаджия".
Ако бяха филмирали,
едноименната поредица,
подобаващо,
нямаше да ми дойде на ум да излизам от тоя филм.

Le_Grand_Elf said...

"Пътеводител на галактическия стопаджия" - НЕ! НЕ! и НЕ! :)))))

Кога ще го филмирате тоя... "Гамера" :P Такава критика ще му прасна, че... ще съжалявате за мечтите си, хахаха! Не, обещавам да съм милостив :P

Светличке... "извънземен" :) Извън-земен е човек, застанал извън пределите на град Земен :))

А колкото и съвършена да е на пръв поглед една планета, колкото и далече да е... изостанала или напреднала технологически, винаги има дарк мастърмайнд, който прави мизерии! Така че, нека си живеем в нашия свят (имам предвид тук, Земята), без да се правим на търсещи учени ;))

Anonymous said...

Има някои филми, които просто ги обичам и Старгейт е един от тях. Мога да го гледам и аз неограничен брой пъти, мога и да си заспя спокойно, след като съм видяла началото. Кърт Ръсел ми е любим актьор, да не кажа най-любимият, още от Подпалвачката (по Стивън Кинг). Но тук повече ми харесва ролята на Даниел.