Cinemaniac се премести на НОВ адрес!
След 60 секунди, ще бъдете автоматично пренасочени към http://blog.elfglade.com/
НЕ Е ПРОСТО НОВ ОБЛИК! Тези, които ме четат, за да не правите излишно трафик (дразнещо е) - сменете адреса ми във вашия блогрол!
Благодаря!

Friday, April 18, 2008

»©« Cloverfield



Поизносиха се вече. Кое? Идеите? Някои от тях - да. Други, продължават да ги напъват и все пак правят нещо интересно за гледане, което няма да накара публиката да си тръгне по средата на прожекцията. Първия път, когато видях трейлъра на Cloverfield (Чудовищно)... т.е. от това което се видя, имах чувството че Годзила и Проклятието Блеър са се съешили в някое кино хале, и от този феноменален полов акт се е родило Чудовищно. Няма да крия (и без това ще ме разобличат в коментарите), че не гледах с добро око на този филм. Трейлъра не показваше нищо, тийзърите още по-малко, в ревютата абсолютно нищо... а на плаката - статуята на свободата, с откъсната глава. Защо по дяволите главата на статуята липсва? Цветовете ми харесват (за плаката говоря), но вече ми омръзва като гледам да се гаврят с френския подарък. Как пък все най-лошото се случва в Ню Йорк (Манхатън първо), статуята го отнася... после Бруклинския мост. Лелее... сигурно се продават готови кадри с различни гледни точки на разрушаването на тези обекти. "It's kinda cool", но пък не рискуваме ли да загубим публиката? Нямаше да гледам Чудовищно, ако Жорката не се беше прелъгал една вечер да си го пусне. А той звучеше доста по-критично от мен, когато видя трейлъра. Въпреки това каза нещо от сорта на: "Нали си спомняш как реагирах на The Mist ? Човек, това е ПО-ДОБРО!". Сега, какво да му отговоря?! Добре че не ме накара да гледам Рамбо 4, ffs...
Прегледах пак инфото за филма в IMDB, видях че е по-малко от 90 минути и реших да му дам шанс. The Mist ми хареса, пък този като завършек бил по-зъл... хехе, ми да го видим. Изчаках да стане вечер, няма лампи, няма нищо, само светлината от компютъра. Като че си бях пуснал видео касета, с всичките му подробности, недъгави операторски възможности и някаква история. Започва много объркващо, продължава още повече в същата посока, и накрая (след като те е разкъсал) те захвърля на брега на река Хъдзън в очакване на завършека на лошата ти съдба. Почувствах се зле, че винаги някакви нищо неподозиращи млади хора, при някакво парти биват така жестоко наказани. Всъщност не че другите обитатели на Манхатън не мреха като мухи, факт е че готините герои ги гледаме през цялото време, а касапския ум на сценариста не им прощава. Ама така е, след като не могат да ни впечатлят с невероятно нов и нестандартен сценарий, остава да видим колко тежко може да се объркат нещата.

В заключение какво мога да кажа? Шансът който дадох на Чудовищно беше овъзмезден с едно задоволство в непоправимо критичното ми съзнание. Щях да го заровя в дълбоки л****, ако филма беше боза. Не го направих, и факт е че пиша (все още) положително за него - което значи че ми хареса. Все още продължавам да чувам много негативни мнения по адрес на филма. Не се опитвам да го издигна на пиедестал, но поне коментирам положителните му страни. Със сигурност като операторско око, беше много добре направено. Ясно е че камерата е фрий (нищо че не й падна батерията час и половина) и предполага да мърда много, но тук имахме често изпускане, около 10 секундно блеене на обектива в съвсем друга посока, като междувременно нещо много лошо се случва на някой от героите. И изведнъж, вдигане на камерата и фляс - кървави пръски върху нея. Блях!
Зрелищно, не само чудовищно. Удовлетворяващо, и ако го бях гледал на киното, щеше да е още по-яко. От време на време имаме нужда от такива промиващи мозъка филми, с повече бруталийки и тийн хорър в тях, само и само да се плезите сластно от кеф, докато хрупате начос със сос, и жадно засмуквате през сламката своя никога несвършващ спрайт.
Финалът беше готин. Всички се напиха, след като унищожиха гадината, която ги преследваше и незнайно защо искаше да избие всички. Не стига че разтурира Манхатън, отново бутнаха моста, а статуята си остана осакатена, всички заживяха диви и щастливи. Или не беше така? Нещо започнах да се обърквам. Всички оцеляха или всички измряха. Хм, не си спомням вече края на трейлъра. Но какво очаквате да ви разкажа, при положение че рекламата на лентата не ми даде много. А да ви разваля кефа от гледането й? Мне, няма да го направя, вече и без това знаете прекалено много за проект Cloverfield...

6 comments:

Никой said...

Жорката: Нали ти казах ... :D

Le_Grand_Elf said...

Хаааа... тарикат, какво си ми казал, че не си спомням :P
Знам само че беше екстра-превъзбуден от филма, и реших да ти се доверя (отново) :) Няма да ти свалям звезди сега!
Та, spoiler/blopper ли е или не?!

Никой said...

Че аз кога съм грешил за филми ... ?

Le_Grand_Elf said...

Хм, аз ще се сетя за такова заглавие и ще те заровя тогава :)
Но засега е било доволно взаимното споделяне на заглавия ;)
Това че понякога се е налагало да обяснявам кое как е станало след филма няма да го споменавам :P

Никой said...

Пиийнъс !

Le_Grand_Elf said...

Не така! :) Без партизански имена, че току виж на улицата са ни разкрили :P
Мда, нали сме гръмогласни...