Cinemaniac се премести на НОВ адрес!
След 60 секунди, ще бъдете автоматично пренасочени към http://blog.elfglade.com/
НЕ Е ПРОСТО НОВ ОБЛИК! Тези, които ме четат, за да не правите излишно трафик (дразнещо е) - сменете адреса ми във вашия блогрол!
Благодаря!

Sunday, May 11, 2008

»©« Indiana Jones and the Last Crusade



"Не ме интересува къде ще го използваме, но искам да има танк от Първата световна война!"
-- Стивън Спилбърг
Забележителен филм! Брилянт в короната на Холивуд! Ако ме спрат на пътя и ме попитат коя е най-любимата ми част от поредицата за археолога, без съмнение ще отговоря: Индиана Джоунс и Последният кръстоносен поход (Indiana Jones and The Last Crusade). През 1989 година са се случили доста неща. Падането на Берлинската стена, Революциите на 1989-та, началото на краят за СССР и др. Но за киното това е нещо повече от успешна година. Защото Джордж Лукас и Стивън Спилбърг за трети път привикват Харисън Форд, за да се превъплъти в образа най-добрия герой в приключенския жанр - д-р Хенри "Индиана" Джоунс.
Вече коментирах първите две части, наясно сте защо ме е хванала вълната Индиана Джоунс, скоро след световната премиера очаквайте и коментара ми за последната, финализиращата глава от вечното приключение. Последният кръстоносен поход е най-гледаната от мен част. Сюжетът е изпипан до съвършенство, героите ни прескачат не просто от държава в държава, ами обикалят цели три континента. Нямаше го сухия образ на Храмът и безкрайната джунгла. Завръщането на другият Джеймс Бонд е повече от успешно. Навремето не е предвиждано ново продължение (Кристалния череп, това което в момента всички фенове очакват) и Последният кръстоносен поход е смятан за завършека. Като че най-добрите идеи в главите на Лукас и Спилбърг са избуели в един миг и са успяли да синтезират всичко в сценария за новия си филм.

Доктор Джоунс, този път по петите на Светия Граал. Една от най-интересните легенди познати на човечеството, с може би най-голяма мистика около съществуването си. И определено с огромна стойност за търсачите на съкровища. Божествената чаша, от която последен е пил Христос по време на Тайната вечеря. В която е събрана кръвта му след разпъването. Легендата - който отпие от Светия Граал ще се радва на вечния живот. Безсмъртие, митове, легенди, и достатъчно луди застаряващи с финансови възможности и връзки да си позволят всякакви методи за постигане на целите.
Индиана Джоунс е въвлечен в историята след срещата си с Уолтър Донован (Джулиан Глоувър), влиятелен бизнесмен, маниак на тема антики, ревностен колекционер. Тайните обаче през цялото време държат филма в съспенс и не пускат зрителя до самият му край. Изненадите следват героите ни непрестанно. Няма и сцена, в която да не се насладите на Харисън Форд, или пък на режисурата или на музиката, поведението на камерата. Един от любимите ми моменти е сцената, когато "горилите" на Донован отиват при Инди да го поканят на среща. Той прави няколко завъртания, за да ги огледа всичките, и на последното си - кадърът се сменя, вече сме в луксозната стая, част от домът на Донован.
Когато научава, че приключението в което му предстои да се впусне не е просто търсенето на Граала, археологическите приоритетите на Инди се превръщат в лични такива. Най-добрият в познанията за Светия Граал, другият доктор Джоунс, е изчезнал докато е търсил местонахождението на реликвата. Бащата на Инди, точно така. Кой би бил най-подходящият за ролята? Оригиналния Джеймс Бонд, разбира се. Шон Конъри и неговият неповторим шотландски акцент, радват зрителя всеки път щом си отвори устата. Или когато погледне неодобрително синът си - Младши. Хахаха, да - името на Инди е Хенри Джоунс Младши. А той не обичаше да го наричат така... изпадаше в нервни кризи и губеше контрол, което за наша радост обаче често ги вадеше от на пръв поглед безизходни ситуации.
И този път приключението на Инди не можеше да мине без красива мадама. Алисън Дуди, в ролята на д-р Елза Шнайдер. Работеща с бащата на Инди, до мига в който той изчезнал. Тази с която Младши продължава търсенето на свещената находка. От всичките три момичета на Инди, определено тази беше най-секси.

В ревюто за Храмът коментирах, че филмът не ми се е харесал толкова много вероятно заради типажите от тъмната страна. В Последния кръстоносен поход, Инди отново се сблъсква със старите си познайници - нацистите. Лидера им - Вогел, ролята на Майкъл Бърн. Смятам го за по-гаден като физиономия и по-добър като нацист от Роналд Лейси в Похитителите. Уникални случки и премеждия по целия път. То не беше Венеция, Австрия, Германия, нацисти, замъци, шмайзери, мотори, цепелини. Великолепен филм. Ненадминат.
А какви бяха гадинките този път? Като изключим началото на филма, когато младият Индиана (в ролята - Ривър Финикс) "плуваше" в корито със змии, животинките с които мъчеха Харисън Форд и Алисън Дуди бяха плъховете. Стотици черни, специално отгледани от екипа на филма плъхове, предвидени да изиграят важна роля във филма. Защо специално отгледани ли? Ами за да не се окажат заразени с някаква болест. Не стига, че завират звездите в канализации разни, ами и опасни плъхове! Това щеше да е прекалено.
Във филма видяхме и добрите приятели на Инди от първия филм. С него този път с по-голяма роля беше Денхолм Елиът (като д-р Маркъс Броуди), както и Салах (в ролята Джон Рис-Дейвис).
Каскади, декори, хумор, приключение, актьори радващи с присъствие и игра - качествена творба, безспорен хит за времето си, реликва за киното и една от най-големите истории познати на зрителя. Неомръзващ филм, заемащ достойно място в моята лична Плеяда на най-добрите филми. На любимите ми филми, така да се каже. С огромен потенциал да радва този, който гледа. Заболяха ме бузите, от постоянната усмивка, която стоеше на лицето ми. В продължение на два часа, миговете в които не бях усмихнат или не пищях от смях се броят на пръсти. О, момент - нямаше такива!
След като вече имам билети за световната премиера на Кралството на кристалния череп, и отброявам дните до тази дата, класирането е следното - Последният кръстоносен поход, Похитителите, Храмът. Дори и новият филм за Инди да не е толкова добър, колкото част три, ще го преживея. Ако пък успее да се доближи до успеха му, ще съм много хепи. Какво ще стане ако се окаже най-добрата част и направи грандиозно завършването на това велико приключение?! Не мога да отговоря сега, вероятно ще съм способен, когато това се случи. Затова, фенове на класиките в жанра и стойностното кино, не го пропускайте!

5 comments:

Никой said...

Мен пък си ме кефи Храма ... Просто Мола Рам е баси якия злодей ! Respect !

Le_Grand_Elf said...

Не казвам, че Мола Рам не става, или е слаб герой. Факт е, че предпочитам другите две части пред Храмът ;)

Никой said...

Някои хора просто се кефят на нацистите ...

Le_Grand_Elf said...

Момент! Така казано от теб, ще вземе да ме причислиш към някоя неонацистка организация. Няма такова нещо. Просто много ми допадат те да са злодеи, а и във всеки филм на Стивън Спилбърг, в който лошите са били немците... лентата е била повече от яка! :) Мога да дам примери, но според мен се сещаш ;) Хехе... хайде, имам милост и спирам, защото може да не можеш да четеш повече от 255 символа :P

Le_Grand_Elf said...

Не останаха... 3 дена, и продължавам да броя, хехе!
Простете превъзбудата ми, но 22-ри, от 22:00 е почти на прагът ми! Ихааа!