Cinemaniac се премести на НОВ адрес!
След 60 секунди, ще бъдете автоматично пренасочени към http://blog.elfglade.com/
НЕ Е ПРОСТО НОВ ОБЛИК! Тези, които ме четат, за да не правите излишно трафик (дразнещо е) - сменете адреса ми във вашия блогрол!
Благодаря!

Wednesday, May 07, 2008

»©« Sicko



На мен ми е симпатичен, така като го гледам. Има един невинен поглед ала: "Сега ще ти вкарам тази ръчичка в дупето, за да...", което моментално ми вдига погледа в горния край на постера и ми носи представително усещане за: "This might hurt a little". Но колкото и забавен да изглежда, колкото и неприятен да е за тези, които не оценяват хапливата му и напълно на място сатира, темата която е засегнал в новия си филм е много повече от болезнена. Не за мен, не за съседите ми, не за комшиите през граница, а за онези сляпо вярващи в бялата оградка и барбекюто. Прескъпите ни американски познайници. 50 на 50 мнения, отсечени като Червено море. Ако бях роден там, сигурно щях да съм в глупавата половина. А може би не? Очаквам да ме пратите под крилото на Майкъл Мур и да ме видите в светлината на опитващ се будител. Защото такъв е той. От 2002 година насам с филмите си така сериозно е загризал недостатъците на тази иначе "велика" страна, че всеки трябва да му обърне внимание. Името му е много повече от популярно. И е хубаво с какво точно се е захванал. Малко повече като него трябват, и тогава може би и в САЩ ще празнуват ден като 1ви ноември. Дотогава разполагаме само с надеждите и документалните кадри на новата лента на Майкъл Мур. Sicko (за българската аудитория като Недъзи) разнищва темата около HMO (Health Maintenance Organization) и скапаната система на здравеопазване в САЩ. Ще разберете защо толкова грубо се изразявам... както споменах, взимането на секрет от дупето ви със стерилизирана ръкавичка ще е нищо в сравнение с абсурдите обхванали здравеопазването в САЩ.
Потресаващ е факта, че трябва да си платиш за да те лекуват. Всичко е наред ако имаш социална осигуровка, няма да те таксуват. Какво правим ако нямаш такава? За да ти зашият обратно отрязаното при инцидент връхче на безименния пръст първо трябва да си платиш 12 000 долара. ОК. Мислите че това е скъпо? Връхчето на средния пръст е само 60 000 долара. Брилянтно.
Наясно сме с темата, поне аз де. А и самите американци добре я знаят. Всички те си треперят около въпроса със социалната осигуровка. Наясно са че ако не бачкат, няма да имат такава, а тогава горко им ако се разболеят. Пагубна истина.
Но това не е всичко, което ни показва Майкъл Мур. Той обича да изпипва нещата, да се разрови дълбоко и да потърси коренът на всички злини. Няма да се учудите колко навътре ще достигне и чии кирливи ризи ще изкара наяве. За капак - показва как нещата се вършат в други страни. Подобно на повечето отзиви, които получих по адрес на филма и коментарите, които изчетох (неофициално), всички са очаровани от това как живота в САЩ не е толкова розов и са горди че са европейци. Супер и добре дошли в истинския свят. Това май беше от Матрицата. Факт е че тези неща се знаят от доста време. Нима чакаме Майкъл Мур да ни го покаже? Хайде де, мислех ви за по-умни от онези 64% население в САЩ, които дори не могат да посочат на картата разположението на Великобритания.
Според мен трябва повече хаплива реч. Ще доведе до нещо, което всички чакаме. Може да нямаме медицинския проблем на САЩ, но със сигурност много други неща ни мъчат. Къде е българския Майкъл Мур?

No comments: