Cinemaniac се премести на НОВ адрес!
След 60 секунди, ще бъдете автоматично пренасочени към http://blog.elfglade.com/
НЕ Е ПРОСТО НОВ ОБЛИК! Тези, които ме четат, за да не правите излишно трафик (дразнещо е) - сменете адреса ми във вашия блогрол!
Благодаря!

Saturday, March 29, 2008

»©« Just My Luck



Отдавна не бях гледал нещо с участието на Линдзи Лоън. Казвам "нещо", защото като изключим яката пародия на Хари Потър (5-6 минутно клипче, изпълнено пред жива публика и много добре осмиващо малкия магьосник и приятелите му), последното нещо с тази (хм) красавица беше съревнованието й с Рейчъл МакАдамс - Лоши момичета (Mean Girls). От няколко дена обаче ми се мяркаше заглавието на познатото ми място, накрая взех че прочетох коментарите относно филма, видях и американската оценка (да бъдем реалисти, 90 на 100 в IMDB гласуващите са от САЩ произход). Първите звучеха обнадеждаващо, второто - хич даже. Уви какво пък, да я видим напръщялата Линдзи какво е сътворила този път. Все пак зад гърба си има едни от най-добрите тийн-бози, и въпреки че Аманда Байнс я конкурира, все си мисля че юлското цвете Лоън ме кефи повече. Казва се Just My Luck. Честно казано на български хич не ми се ще да ви го пиша, но трябва да съм обективен и да признавам грешките на великите ни филмови адаптатори - и техните гръмки преводи на западните заглавия. Лош късмет, това са дали като заглавие на Just My Luck. "Просто късмет" би звучало по-добре, или "Късметът ми"... нещо подобно, както и да е.
С няколко думи за невероятно сложния и увличащ сюжет, който спира дъхът ти още с появата на червенокосата девойка. Както споменах, напиращата за славата на Мерилин Монро - Лоън, изглежда все по-зряла и порастнала във филмите си. Колкото и да я хапят таблоидите, мацката ги умее тия неща. Да изглежда върха и да играе надменно (то за това едва ли ти трябват някакви невероятни умения - достатъчно е истински да познаваш противоположната страна, и ще си тип-топ) или пък да размазва грима си с водопад от сълзи поради лошия си късмет, всичките несгоди които се изсипват на главата й, или когато бленува по невероятно готиния тип във филма. Мда, стандарти, клишета, не може да избягаме от тях. Ако някой се опита да го направи и даже успее, трупа слава в съвсем друга насока (в километри далече от този така интересен, забавен и плосък жанр - тийн романтичните комедии). Но да не съдим никого. В това са добри, правят го, плаща им се, а аз стоя гледам и после ви пълня главите с впечатленията си.
Обратно на сюжета, който не успях да започна дори. Ашли (Лоън) е младо момиче със зашеметяващ късмет. Няма нещо, което да не върви в такт с нея и да не огрява ежедневието й. И когато в първите 5 минути ви писне от нежната и забавна мелодийка и всичките успешни крачки на Ашли, като гръм от ясно небе, дъждът започва да вали и се появява неудачника - Джейк (Крис Пайн). Прекалиха с несгодите по пътя на този младеж, но какво да се прави. Някои с това целят да пречупят суровите критици и в крайна сметка да погледна с насмешка над цялата тази илюзия, fairy tale. Момичето с късмет и момчето с липса на такъв. До вечерта на маскарада, когато двамата случайно се срещат и... случайно се целуват. Тогава съдбата решава да си поиграе. Разменя късмета им. Ашли започва стремглавото си падение на секундата, докато Джейк получава шанс след шанс - във всяка една насока.
Не ни трябва много време, за да дойде "разбирането". Това е моментът, в който ощетения герой (в случая Ашли) разбира какво я е сполетяло и планува мисията си за "връщане на нещата по старому". С целувка е станало, с целувка трябва да се развали. Ами, ако филма беше по-груб, с повече черен хумор, можеше да е френска целувка. Аман значи с тая целувка. От едно време приказките са все такива. [Критичност?!] {Не ме затваряй в квадратни скоби!}
Без задни мисли продължавам нататък. Остава да проследим драмата в живота на тези двама души и това как ще се влюбят, как ще се преследват накрая, за да се целунат и да споделят чувствата си. Уау!
Аз пък останах впечатлен и искрено се смях на един друг герой. Деймън Филипс (Фейзън Лав) - един крупен, не много популярен актьор, който направи доста... солидна роля. Играеше голямата клечка, към която всички се стремяха, за да направят пробив в кариерата си. Та въпросния колос рулираше с поведението си, изказванията, и дори с присъствието и бегла усмивка от време на време. Тип със суров външен вид, все си мисля че го познавам от Аматьорите (The Replacements). [проверка...] Прав съм, участва и там.
И така. Късметлийския филм, приятната бозичка за събота сутрин си заслужава вниманието. А за побърканите фенове на червенокоска и нейните прелести - гледайте го ВЕДНАГА! Вече звуча като изпаднал агитатор на остарели продукти. За да спрем с величаенето на филмчето, просто спирам да тайпя. [точка]

3 comments:

Refresh said...

Напоследък съм много зле с филмите и сега ми дойде златната идея да те чета по-често и да гледам нещо. Не че има смисъл, ама просто реших да го напиша.

Le_Grand_Elf said...

А защо да няма смисъл ;) Е не е по тема на филмчето, но пък те води насам, и те кара да гледаш нещо. А да ме ползваш за гид в киното, няма да съжаляваш :P

Refresh said...

Определно ще поразровя малко, за да намеря нещо да ми пасне на интересите. :)